Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789059611757 |
In de tweede helft van de twintigste eeuw verwachtte men in Duitsland - maar ook in enkele andere landen - door het explosief stijgende gebruik van de personenautomobiel veel van de toepassing van ondergrondse stedelijke openbaar vervoerssystemen. Omdat volledig onafhankelijke metronetten voor veel steden een maatje te groot, en in elk geval te kostbaar waren ontwikkelde men een tussenvorm tussen metro en tram, die in etappes en naar behoefte tot stad kon worden gebracht. Gaandeweg bleek deze ontwikkeling toch te hoog gegrepen en kwam het geld ervoor minder gemakkelijk beschikbaar. Moderne lagevloertrams in autovrije binnensteden bleken tegen aanzienlijk lagere investeringen de beoogde effecten evengoed te kunnen bereiken. Dit boek geeft een overzicht van wat er in West-Europa en elders op dit gebied tot stand is gebracht en hier en daar nog steeds in uitvoering is. Het wil enige orde scheppen in de veelheid van verschijningsvormen van wat we gemeenlijk de "Stadtbahn" noemen. Het wordt goeddeels aan de lezer overgelaten hoe hij de betekenis van dit alles inschat.